the world in my eyes

Hogy készülj a(z első) jógaórára

Hogy készülj a(z első) jógaórára

Adok néhány tippet, hogyan készülj a jóga órára – ez nem kerül időbe, de jó, ha lélekben is felkészülsz arra, hogy mi vár rád. Ha már van tapasztalatod a jógával, akkor is hasznos emlékeztető lehet mindez.

1. Ne egyél nehezet és sokat, és ne egyél közvetlenül a jóga gyakorlás előtt

Azt javaslom, hogy legalább két óra teljen el az utolsó étkezés és a jóga gyakorlás között. Ne egyél nehéz, zsíros ételeket. A testednek időre van szüksége az emésztéshez, és hidd el, a teli gyomorral végzett jóga tényleg kellemetlen élmény. Ha nem igazán tudod jól időzíteni az étkezésedet és éppen éhen halnál mire a jóga órára sor kerül, akkor egyél valami nagyon könnyűt és táplálót. Mondjuk egy banánt, de akkor is hagyj kb. 20 percet a jógagyakorlásig.

2. Igyál sok vizet

Kezd a gyakorlást hidratálva, igyál sok-sok vizet a nap során. Fontos, hogy rögtön a jóga óra után is folytasd a hidratálást, mert a gyakorlás során nagyon sok folyadékot veszít a szervezetünk.

3. Viselj kényelmes ruhát

Egyáltalán nincs szükség semmi nagyon divatos ruházatra, vagy spéci jóga ruhára. Hordj valami olyat, ami kényelmes, nem gátol a mozgásban, nyújtózásban, hajlításokban, és szívesen hordod. Nincs szükség a kezdő jógázóknak hirdetett jóga zoknira és kesztyűre sem. Ne ruházz be ilyesmire, amíg egészen biztos nem vagy benne, hogy szükséged van rá.

4. Ne viselj zoknit

Azt javaslom, hogy a jóga gyakorlás alatt ne hordj zoknit. Ez nagy szabadságot biztosít a lábujjaidnak (lehet, hogy kétled, de erre egy-egy jógapózban tényleg szükséged lesz). Emellett az álló pózokban nagyobb stabilitást ad az, ha mezítláb gyakorolsz.

5. Használd a jóga eszközöket

Teljesen oké, ha használod a jóga eszközöket, a téglát, párnákat, hevedereket. Nem, ez nem csalás, ráadásul nagyban segítik a fejlődésedet.

6. Ha kezdő vagy, légy kezdő

Engedd meg magadnak, hogy kezdő légy. Ne hasonlítsd magad másokhoz. ne támassz magas elvárásokat magaddal szemben. Ne ítélkezz magad és a gyakorlásod felett. Ne stresszeld magad. A jóga mindenkié, és jóval többről szól, mint a matracon végzett fizikai gyakorlás. Élvezd, hogy tanulsz valami újat, élvezd a folyamatot és a változást a testedben, a lelkedben.